Treningsuka som gikk – uke 36

Her om dagen så jeg en spørsmålsrunde-video på bloggen til Jørgine, der en leser spurte om hun ikke mente det skapte mer press enn inspirasjon og motivasjon, dette med å dele sin fulle og hele treningsuke. Jeg hang meg litt opp i spørsmålet rett og slett fordi.. jeg lurer på det samme selv. Hva syns du? Jeg har aldri ønsket å fokusere veldig mye på min egentrening, progresjon og resultater, nettopp pga. dette, og sier ikke stort om vekter jeg løfter, hvor raskt jeg løper osv. Men en generell oversikt, som «treningsuka som gikk»-innleggene, føler jeg er en litt sånn mellom ting – målet er å vise dere litt mer av hva og hvordan jeg trener, uten at dere skal sammenlikne dere – heller bli inspirert.

Lykkes jeg med det, eller blir du mer sånn.. «bah, hun trener så sjukt mye mer/mindre en meg, booring»..?

Innspill? Hehe. Settes stor pris på, som alltid! I skrivende stund sitter jeg på hotellrommet etter en fantastisk dag på ShapeUp Convention, og jeg skal hvert øyeblikk løpe ut døra igjen for å være med på middag med trenerene. Vi samles på Olivia i Hegdehaugsveien, bare å komme å henge med oss om du er keen? ShapeUp Convention, og helgen i sin helhet, får du se og høre mer om i morgendagens vlogg. Inntil da, her er treningsuka som gikk.

Søndag

Startet dagen med en laang tur i skogen. Fantastisk – er det bare meg som blir gladlaks av å være i skogen nå om høsten? Kjæresten har rømt til fjellet i helgen, og jeg kjenner jeg er liiitt misunnelig, hehe.

Mandag

Jeg trente med Bastian i Technogym sine lokaler i Oslo sentrum, og dette var første økta etter å ha vært litt pjusk i formen. Dermed ble det en god styrkeøkt med overskudd, men som jeg absolutt kjente i kroppen dagen etter.

A1) Sumo markløft 4-6 reps x 4

A2) Enarms skulderpress 8-10 reps x 4

B) Bulgarske utfall 10-12 reps x 3

C1) Enarms roing 10-12 reps x 3

Imens den ene gjorde roingen gjorde den andre en mageøvelse i den tiden det tok å gjøre seg ferdig med roing, hehe. Kjapp og effektiv økt, i godt selskap.

Tirsdag

Var med på en økt på CrossFit Fønix, der vi etter oppvarmingen gjorde 3 knebøy x 5. Deretter kjørte vi AMRAP i fem minutter av 10 burpees, 5 frontbøy @50 kg og 10 box jumps, og avsluttet med en ny AMRAP i fem minutter med 10 burpees, 10 box jumps (på et lavere nivå enn den forrige AMRAP´en) og 5 frontbøy @35 kg.

Denne økten var super!

Onsdag

Hviledag.

Torsdag

Hviledag.

Fredag

Tok meg en styrkeøkt på hotellet jeg bor på, som jeg skrev om tidligere i dag – da vet dere jo også at de har typ verdens beste hotellgym. Økten i sin helhet kommer i vloggen i morgen?

Lørdag

Hviledag, om du ikke regner med flying hit og dit og høyt og lavt ifm. ShapeUp Convention, hehe. Vurderte noen intervaller på mølla før hotellfrokosten i dag men.. neeh.

Har dere hatt en fin treningsuke? ?

Flere
Artikkler