Denne treningsøkten kan du gjøre hjemme på stuegulvet

 

I dag var jeg og poddemakker Silje på besøk hos Kari Traa for å plukke ut litt klær. I morgen har vi nemlig en fotoshoot som er noe utenom det vanlige, og smått på siden av det vi vanligvis driver med.. mer om det i morgen – jeg lover bildedryss! Det blir så gøy, og en artig utfordring for oss begge. Blir nok noen ord om det på podden på mandag også forøvrig, hehe.

Etter en superdag på farta rundet jeg av med dagens #shapeupkickstart-økt. Jeg kjørte med øvelsene som er på trykk i månedens Kickstart, i tillegg til kettlebellswings og x-jumps. I månedens utgave, på denne økta, føler jeg det har sneket seg inn en feil forresten. En Tabata-økt består som regel av åtte intervaller, og derfor er det mer logisk å ha åtte øvelser på trykk, fremfor seks, slik vi har denne måneden. I videoen under ser du hvordan økta skal gjøres, og hvordan jeg enkelt løser dette – gjentar to av øvelsene, hehe. I videoen foreslår jeg burpees og situps, men det er helt opp til deg.

Jeg syns forøvrig det er digg å trene etter «Tabata-musikk», som jeg også foreslår på begynnelsen i videoen over. Dette er favoritten. Her snakker vi tankefri trening, deluxe, hehe.

Etter fire runder med dette kjørte jeg noen pullups og litt kjernetrening, samt noen gående utfall og lette skulderpress. DA var jeg særs fornøyd med meg selv, hehe. ShapeUp Kickstart eller ei, ta vare på denne økta, og bruk den på de dagene du rett og slett ikke kommer deg på treningssenteret, av ulike grunner.

Jeg garanterer svettefest!

shapeupkickstart

Flere
Artikkler