Det viktigste du trenger for å oppnå “drømmekroppen”

Inneholder reklame for egen bok??

.. hva enn det innebærer. Det er, i mine øyne, ihvertfall et uttrykk mange opererer med, om ikke høyt og utad, så ihvertfall i sitt stille sinn.

Man har en oppfatning om at hvis man bare gjør det ene og det andre i en fireukers tid, er skikkelig flink, så vips, vil man komme dit man ønsker, bli den man vil og se ut man (tror man) vil. For oss som jobber i treningsbransjen og er seriøse er vel dette en av de viktigste mytene vi jobber med å drepe, selv om det også innebærer å understreke at “sorry mac, tre PT-timer og et egentreningsprogram er ikke nok for å få de resultatene du bestiller her”.

Det kreves mer.

Det kreves kontinuitet.

Bildene er knipset av Rasmus Kongsøre. 

Man må gjøre noe over lang nok tid til å la kroppen få tilpasse seg. For å få til det må man legge opp både trening og kosthold på en måte som gjør at man klarer å holde over tid, slik at tilpasningene faktisk kan finne sted, og kroppen endrer seg. Det som skaper mest forvirring for folk flest er vel kanskje alle mulighetene som presenteres innen trening og kosthold, og de ender opp med å sitte hjemme og klø seg i hodet over hva som er best å gjøre, fremfor å faktisk gjøre noe. Når det i praksis ikke er så farlig hva du gjør, så lenge du gjør noe – over lang nok tid.

Jeg har ikke ord for hvor mye jeg brenner for dette, noe som også resulterte i en bok – as you know.

På begynnelsen av boken får du mentale øvelser som skal hjelpe deg til å få hodet på rett kurs, før den fysiske delen av boken tar deg gjennom vinter, vår, sommer og høst, men tilhørende treningsprogrammer og treningstips.

I videoen under ser du det ene vinterprogrammet, som er laget for å styrke hele kroppen, være enkelt å gjennomføre, samt bygge muskulatur. 

Og muskulatur, det trenger du – det er muskler som styrker og former kroppen. Jeg syns det er trist å se så mange jenter som løper og spiser bort muskulaturen sin, fremfor å bruke tid på å bygge atletiske rutiner og vaner, både på trening og på kjøkkenet.

Jeg lover deg – etterhvert vil du elske følelsen av å kjenne mestring og fremgang på trening, og bli avhengig av følelsen av å kunne bære kroppen din på en god måte, og vel så det. Ved å følge programmene i boken min vil du komme nærmere (kanskje i mål, om du tar jobben på alvor) kroppsvektsøvelser som chins, pull ups og push ups, men også økt styrke i viktige baseøvelser som markøft og knebøy. Du vil merke at du faktisk kan få til dette på egenhånd, så fremt du bruker litt tid på å forberede deg og planlegge treningsukene som kommer.

Og det tar deg nærmere det kanskje mange tenker på som drømmekroppen – bra med muskulatur, sunne sterke ledd, en sunn fettprosent og et hjerte som bærer deg gjennom lange dager, tunge handleposer og spontane skiturer. 

Trening og mat trenger ikke å være vanskelig – det må bare settes i system. Jeg er nok så inhabil som det går an å bli, but I have no shame – kjøp boken min, så slipper du å være medlem i skippertaksgjengen som er på en dupp etter nyttår, og som blomstrer igjen etter påske.

Holder du ting vedlike nå er du i mål når de andre begynner på nytt – tenk på det, du.

Kjøp boken min her.

Hvis jeg var skikkelig på clickbait-kjøret nå hadde jeg rundet av med å understreke at 305 kroner for oppskriften på drømmekroppen i bokform, det er søren meg ikke dårlig – but I won´t go there?

Flere
Artikkler