Treningsuka som gikk – uke 4

Søndag

Rolig skitur, 1 time.

Mandag

WOD på CrossFit Fønix, under ser du økten.

Elska den, og den er tyngre enn den ser ut til – del 1 er en skikkelig killer!

Tirsdag

Trente styrke hjemme, og økten så ut som følger..

A1) Frontbøy 5×5 reps

A2) Chins 5×5 reps

B1) Bulgarske splittbøy 10 reps x 3

B2) Pendlay row @35 kg med 1 sek hold 10 reps x 3

C1) Hip thrust 8+8 x 3

C2) Pike push ups med hodet rett under hofta 8-10 reps x 3

Onsdag

4×4-intervaller i kjelleren, og deretter SOMA MOVE-time med gjengen min på ettermiddagen. Hvis du holder til i Drammen er du hjertelig velkommen til å være med å teste, hver onsdag kl. 18.30 på Akropolis Marienlyst.

Torsdag

Hviledag.

Fredag

Styrkeøkt, som så ut som følger..

A1) Knebøy 8 reps x 4

A2) Nøytrale chins 2+2+2+2 reps x 4

Her bruker jeg en tung vekt (i dette tilfellet 12,5 kg) og gjør 2 reps, 15 sek pause, 2 reps, 15 sek pause, 2 reps, 15 sek pause, 2 reps. Dette er ett sett, som jeg gjentar fire ganger. Dette gjør at man kan få inn flere repetisjoner med tung belastning enn om jeg hadde tatt meg ut på ett sett med en såpass tung belastning. 

Lørdag

Er på hytta i skrivende stund, der jeg sitter og jobber litt, og mannen ser på alpint. Vi har altså ikke kommet oss ut enda, men det blir hvert øyeblikk en skitur i friskt vintervær. Satser på at jeg får meg en god kondisjonsøkt i samme slengen, og satser på.. 1 mil på ski?

Håper du får en fin lørdag? 

Flere
Artikkler