10 vlogger isteden for bare én

Jeg hadde egentlig planen klar.. filme litt på torsdag, men mest på fredag, når vi var på shoot med ShapeUp. Jobbe litt med kundeoppfølging når vi var ferdig klokken 16, blogge for dagen, og deretter klippe vloggen. Ferdig.. på et par timer.. ser jo nå at planen var noe ambisiøs, da jeg som regel bruker 4-6 timer på å klippe sammen en vlogg. I går var jeg og mannen på bursdagslunsj hele dagen, og jeg vet at jeg vil bruke dagen i dag på å forberede meg på en workshop jeg skal ha i morgen. Som jeg vil at skal bli skikkelig, skikkelig bra. Det jeg prøver å si er at ukas vlogg spares til neste søndag, da jeg rett og slett trenger litt mer tid til å klippe den slik som jeg ønsker. Derfor tenkte jeg jeg kunne summere opp vloggene jeg har gjort hittil, for å markere det faktum at de faktisk har 10-årsjubileum, hehe.

Look on the bright side – i dag er det 10 vlogger isteden for bare én, hehe. 

  • Dette er den første vloggen jeg gjorde – husker jeg var smånervøs, og vurderte x antall ganger å bare blåse i hele greia, hehe. Nå er jeg selvfølgelig glad jeg mekket den og bestemte meg for å prøve meg på en vlogg i uka. Learning by doing!

  • I vlogg nummer to var det CrossFit, hinderløpstrening og Treningspodden på agendaen. Utrolig moro å ha med Eirik og Anita i vloggen, som er de av de flinkeste folka jeg veit om. Silje er alltid et lyspunkt i vloggen, og en kollega jeg bare blir mer og mer glad i.

  • Deretter glimtet jeg til med en 28-minutters lang vlogg, hehe – ikke helt optimalt, men man må jo prøve seg frem. Skulle egentlig vise frem en typisk treningsuke, men ettersom jeg merket at jeg begynte å bli syk ble det en utypisk en isteden. Etter at jeg gjorde grepene jeg snakker om i denne videoen har jeg faktisk ikke vært syk – bank i bordet.

  • Så var det duket for ShapeUp Convention, og vi i Treningspodden fikk intevjue selveste Marit Bjørgen – stor stas. Jeg bodde på Comfort Hotel Børsparken, som etter min mening er Oslos beste hotell pga. treningsfasilitetene – på slutten av vloggen er det en småklein Pia som skravler, etter en artig middag med trenerteamet fra convention kvelden før.

  • Noen dager senere satte jeg snuta mot Frankrike, og jeg så på det som mitt ansvar å kommunisere litt digitale D-vitaminer til alle der hjemme. Jeg reiste rett fra Frankrike til Geilo, der jeg var med som trener og foredragsholder på RAW Trening sin jentetreningsweekend – suergøy!

  • Uka senere fikk jeg og Silje teste CrossFit med selveste Kristin Holte, der hun tok oss igjennom en lærerik og morsom økt. Videre får du innblikk i en typisk dag på #piaogmarenstreningsreise, fra vi var på Rhodos i juni. FOR en tur ass!

  • Uka etter var det duket for neste treningsreise, og jeg så mitt snitt til å forevige denne. På hotellet vi bodde på hadde de omtrent bare apparater til å trene styrke på, lite frivekter, så jeg brukte vloggen til å snakke litt rundt dette – må man trene med frivekter for å gjøre styrketreningen effektiv? I tillegg får du se flere typiske dager på treningsreise.

  • Mat var på agendaen uken etter, og jeg tror dette er den mest sette vloggen – mer mat i fremtiden kanskje? Jeg er ganske så enkel rundt dette med sunn mat, men det er jo kanskje den enkelheten som mange trenger å se? Jeg elsker kostholdet mitt, og spiser mat jeg digger hver eneste dag. Sunn mat er ikke kjipt og det trenger ikke være vanskelig – det føler jeg jeg er et prakteksemplar på, haha.

  • Den nest siste vloggen jeg laget viser meg og mannen på treningsreise på Tenerife. Jeg er glad jeg har denne vloggen å se tilbake på, for fy søren, for en fin tur. Jeg kunne nok filmet enda mer og smartere, men vi hadde det så fint at jeg bestemte meg for å nyte mest mulig, best mulig.

  • Og den siste vloggen dere, fra sist søndag, tok for seg CrossFit-konkurransen jeg og mannen var med i forrige søndag. Det var også et minne for livet, og absolutt noe som gav mersmak – bare ikke med det første, hehe.

Når du ser på vlogger, både mine og andres, husk å stille inn tannhjulet nederst i høyre hjørne på høyest mulig oppløsning, gjerne HD om det er tilgjengelig. Videre er de jo desidert best å se i full skjerm. Ved å abonnere på kanalen min på YouTube får du både vloggene og andre videoer fra meg rett inn i feeden din, så kan du se de når du har tid. Om du klikker deg inn på kanalen min her ser du at jeg har mye innhold utover vlogger også.

YouTube altså.. my new favorite!

10 vlogger har det altså blitt, og flere skal det bli, men dagen i dag går med til å forberede workshop i morgen. Jeg skal nemlig på besøk til Nummedal Folkehøyskole, der vi skal snakke om både mental og fysisk trening, men også helse og kropp i sosiale medier. Det er jo ingenting å legge skjul på at det er en massiv del av vår hverdag, og en av de arenaene der veldig mange av oss søker informasjon om hvordan vi kan trene og spise – det er på godt og vondt, og jeg tror veldig på at vi alle blir litt mer robuste oppi det hele ved å vite litt mer om mekanismene og alle de ulike sidene ved sosiale medier. Å få snakke for unge mennesker er virkelig noe jeg setter pris på, så ja.. dette gleder jeg meg stort til, som dere sikkert skjønner.

Og med det sier jeg god søndag – håper den nytes på best mulig måte? 

 

Flere
Artikkler