Den beste og mest praktiske måten å få i seg fisk på?

… må da være makrell i tomat?! Vi er en gjeng med makrell i tomat-elskere på jobben, og presterte i dag å ha en opp til fem mintter lang samtale om makrell i tomat, hvor digg det er og hvor mange bokser vi konsumerer i løpet av en uke med lunsjer.

Hos oss opererer vi nemlig med lunsjuker, der alle har hver sin uke der de handler inn stort og smått på butikken. Funker i fjell spør du meg, og hver enkelt får hva enn de har lyst på.

lunsjbord

Riktignok er ikke det store problemet hos oss, da majoriteten altså holder seg til.. makrell i tomat 😀 

makrell

Et tips til bloggepi kan jo være å plassere boksene riktig vei neste gang…

Jeg delte en sak om makrell i tomat på min Facebook-side for ikke så lenge siden, der jeg viste til denne saken. Påleggsfisken vi er så glad i har blitt forsket på, og nok en gang blitt klarert som en ikke bare bra, men super måte å få i seg fisk på. De fant ingenting som tilsa at kvaliteten på fisken ble dårligere av hermeteringsprosessen, og alle næringsstoffene var så godt som 100% intakt. Og når vi alle vet at vi burde spise fisk 2-3 ganger i uka.. så må jo dette være en av de enkleste måtene å gjøre det på?!

makrelli

tobrod

Dagens utfordring var uten tvil å få denne smørja, aka. flykræsj, til å se noenlunde delikat ut, hehe. 

SÅ dere – brød og makrell til folket! Sleng på litt greens, så har du tidenes superlunsj for en billig og smart penge. Easy as that. Utover makrell-hallelujaen har jeg både jobbet og trent i dag, as usual. På treningsdager ihvertfall.. Anyhow – jeg trente styrke på bein, og slenger inn økta her om noen jakter litt inspirasjon.

 

Fokus

Styrketrening på bein, der vi begynner med få og tunge reps, før vi øker i repetisjonsantall og går litt ned på vektene utover i økten. Avslutter med en seig rakker av en sirkel som du kjenner i både rumpa og hjertepumpa.

 

Oppvarming

Dynamisk stretching, aktivering og lette repetisjoner i knebøy.

 

Hoveddel

Knebøy 3-5 reps X 3

Markløft 6-10 reps X 2

Strake markløft 6-8 reps X 3

Ettbeins rygghev (gjerne hold en vektskive foran brystet) 8-10 reps X 2

 

Avsluttende styrkesirkel, 3 runder av…

Utfall bakover fra step med hantler, 8-10 reps

Good morning med stang, 8-10 reps

Bjørgen-planken, 8-10 reps

 

Finito!! 🙂 

image

Blitt selfiedronning på SATS jeg nå. Vet ikke helt hva jeg syns om det egentlig.. 

Kjør på med spørsmål om dere lurer på noe – ettbeins rygghev må jeg se å få laget en video på, både fordi den er super, men også fordi den sviiir i både bakside lår og rumpe. Seigt når det står på, digg etterpå.

God kveld hjerter. Tenk på meg når dere spiser makrell til lunsj i morgen!

 

 

 

 

Flere
Artikkler