En smakebit på det nyeste ShapeUp

Klokka er hvert øyeblikk 08.30, og jeg sitter ved kjøkkenbordet med min andre kaffekopp. Frokosten er fortært, et par egg med kikerter og paprika. Planen var å stikke på trening før tannlegetime 10.30, men kjæresten satte ned foten, og det var nok like greit – jeg kjenner jeg brygger på et eller annet, og jeg har ikke tid til å bli syk. På fredag morgen reiser jeg nemlig til Geiranger av alle steder, sammen med the one and only Sølve Sundrehagen. Sammen skal vi være fysiske trenere for opp mot 130 påmeldte deltakere til jentehelg på Hotell Union på Geiranger – det blir supergøy!

… og logisk nok kan jeg ikke ha noe basselusker i kroppen på denne slags morsomheter. Hviledag it is!

Skjermbilde 2017-03-08 kl. 08.28.16

Du kan lese mer om helgen HER om du er nysgjerrig på hva vi skal fylle helgen med. 

I går satt jeg på jobben og sjekket ut den nyeste utgaven av ShapeUp, som denne måneden har fokus på kjappe, effektive, intensive økter der du trener hele kroppen med forholdsvis høy puls og korte pauser. Som alltid blir jeg superinspirert når jeg blar igjennom ShapeUp, og syns det er et supert verktøy å ha med meg i treningshverdagen. For ikke å snakke om mathverdagen, da bladet er proppfult med næringsrike oppskrifter som visstnok ikke skal være så vanskelig å mekke sammen.

Her skal jeg innrømme at jeg har et forbedringspotensiale – prøve nye oppskrifter er ikke det jeg gjør mest av, hehe. IMG_3098IMG_3113 IMG_3114

I tillegg har Maren Haugeto, som også er mental trener, skrevet en fantastisk sak om visualisering. Jeg syns det er så bra at mental trening stadig blir gjort mer tilgjengelig for “folk flest”, og at vi har flinke folk som evner å presentere det på en lettfattelig og overkommelig måte – denne saken burde leses om du er nysgjerrig på visualisering, og hvordan du selv kan bruke det i egen hverdag.

Det er på ingen måte en quick fix, men et utrolig spennende verktøy å bli kjent med.

IMG_3100 IMG_3102

Husker dere jeg og Silje fra Treningspodden stressa litt med BH-shooten vi skulle på? Haha, du kan sjekke ut innlegget HER. Nå er moroa på trykk i ShapeUp, og jeg må si jeg syns vi kom godt ut av det. Det har vært supergøy å jobbe sammen med Kari Traa, og ikke minst har jeg lært en hel haug om viktigheten av riktig sports-BH, ihvertfall når det handler om aktiviteter med mye hopp og sprett.

IMG_3111

Som sagt er bladet også proppfullt av diverse høyintensive treningsøkter du kan teste. Jeg skal ikke gjengi alle, det hadde vært for meget, men jeg må si jeg gleder meg til å teste disse to.

IMG_3103 IMG_3104IMG_3105

Flinke Maren! Akkurat nå er hun i Thailand, og jeg dør litt innvendig når jeg ser hvor digg det ser ut. Hent digitale D-vitaminer på bloggen hennes HER.

Avslutningsvis kan jeg jo trekke frem dette herlige “søvnprogrammet”, som er en fin motvekt til resten av bladet. Med hard trening er det ekstra viktig med restitusjon og god søvn, et punkt jeg vet mange har en tendens til å slurve med. For min egen del har jeg klart å snu tankegangen min litt her – jeg skal ha 7-8 timers søvn hver natt, og denne prioriteringen skal gå foran en treningsøkt. Det vil si, om jeg kommer meg seint i seng så får jeg heller ikke “lov til” å stå opp for å dra på trening klokken 06 om morgenen. Det har resultert i at jeg er flink til å legge meg tidligere, hehe. Og det føles så innmari bra!

Følelsen av å være uthvilt er priceless, og noe jeg unner absolutt alle, spesielt vi som trener mye.

IMG_3109 IMG_3110

Nei, herlig blekke altså, og jeg håper du syns det samme. Stolt er jeg, av å få jobbe sammen med så mange flinke folk!

Nå venter et par timer til med hjemmekontor, før jeg skal til tannlegen klokken 10.30 – blir greit digg å få det overstått. Deretter skal jeg ha kunder på RAW Trening i hele ettermiddag og kveld, både i fysisk og mental trening – det gledes!

Ha en herlig onsdag, fine du 🙂

 

 

Flere
Artikkler