Fullkropps styrkeøkt med en real finisher

I dag startet jeg dagen med en treningsøkt, nærmere bestemt en forholdsvis tung styrkeøkt der hele kroppen fikk gjennomgå. Jeg elsker de dagene jeg kan starte med en treninsøkt, og strekker meg langt for å få det til. Dørstokkmila er en trillion ganger høyere etter en lang dag på jobben – derfor er det selvfølgelig logisk for meg å gi meg selv de beste forutsetningene for å få gjennomført de treningsøktene jeg har lyst til.

Og du, en utfordring før jeg gir deg økta – test gjerne denne, men sørg for å finne de vektene som passer deg, og deretter skrive det ned. På den måten kan du gjøre økten flere ganger, og legge på litt vekt eller repetisjoner for hver gang du gjør den. Jeg bruker bare notatfeltet på mobilen min som treningsdagsbok jeg, og syns det funker fett 🙂

Dagens økt, som kanskje noen av dere fikk med dere på snap, gikk som følger… 

PicMonkey Collage

A1) Glute bridge med stang og minibands 20 reps x 3

A2) Pullups 5-8 reps x 3

B1) Knebøy 5 reps x 5

B2) Pushups med vekt 6-10 reps x 3

B3) Pullups 2-3 reps x 5

B4) Enarms roing 8 reps x 3

C1) Ettbeins strake markløft med stang 8 reps x 3

C2) Planke (RKC + sideplanke) 1 minutt i hver posisjon x 2

Jeg avsluttet med en finisher som jeg filmet og la ut på Instagram. Sjekk den ut, @piaseeberg 🙂

Det ble dagens #treningstirsdag!

jadda

En nydelig styrkeøkt, og jeg likte spesielt godt å kjøre glute bridge før knebøyen – da blir det allid hakket lettere å få kontakt med rumpa, også på forholdsvis tunge knebøy. Anbefaler deg å teste 🙂

Ha en nydelig dag videre hjerter <3

P.S Tusen takk for all den gode responsen på gårsdagens #matmandag – gøy å se at det er flere enn meg som har en greie for #inabowl-trenden.

 

 

 

 

 

 

Flere
Artikkler