Good morning monday!

Frokosten er fortært, i selskap med et par kopper kaffe og litt mailbesvaring. Over gjennomsnittet produktiv før klokken er ni en mandags morgen, jeg liker det!

Helgen ble dessverre ikke heelt som planlagt, men fin allikevel. Det dukket opp noe på lørdagen som gjorde at jeg ikke kunne delta på den planlagte høstkonferansen på lørdag :-/ Det var sabla kjipt, men jeg bestemte meg for å gjøre det beste ut av det.. Så, helgen har vært en kombinasjon av digg mat, lett trening, samvær med fine folk og mye søvn.

Lørdagsmat, helt innafor!
Lørdagsmat, helt innafor!
Digge helgefrokoster, dog noe manipulert, hehe.
Digge helgefrokoster, dog noe manipulert, hehe.
Søndagsoutfiten! Jeg var nemlig i barnedåp.
Søndagsoutfiten! Jeg var nemlig i barnedåp.

Det er nok også litt pga. gårsdagens matbonanza at jeg sitter her med masse energi as we speak. Pjof, all den gode maten.. Bunadsbeltet fikk litt å jobbe med da, for å si det sånn. Akkurat sånn det skal værra! 😉

Speaking of søndagen – jeg var sprekis, og valgte faktisk å stå opp 0700 (!!) for å få inn en lett treningsøkt før dåpen. Jeg har begynt å kjenne meg selv ganske godt på dette området, og vet at matfester som f.eks en barnedåp smaker så enda mye bedre med en treningsøkt i kroppen.

image

Det fikk jeg bekreftet når jeg ruslet hjem fra trening 08.30 en søndagsmorgen, og gav high fives til alle som hadde walk of shame i morgensola, hehe. 

Økten jeg kjørte var effektiv og svettefremkallende, just the way I like it. Jeg brukte faktisk ellipsemaskinen, som et resultat av at jeg 1) innbiller meg at den i større eller mindre grad simulerer skigåing, og 2) jeg hadde glemt skikkelig sportsbh, og hadde bare på meg en sånn jålesportsbh fra NIKE. Ellipsemaskinen slo meg som det beste alternativet. 

image

Anyhow, jeg kjørte 4×4 på ellipsemaskinen, med 2 minutter oppvarming, og 6 minutter nedkjøring.

Det hele tok meg drøye 30 svette minutter.
Det hele tok meg drøye 30 svette minutter.

Deretter kjørte jeg disse øvelsene, og jobbet ett minutt på hver øvelse, med 30 sekunder mellom hver øvelse. Jeg var på uke 1, så jeg kjørte to runder, med ett minutts pause mellom hver runde.

La deg inspirere til å kjøre den samme økta de dagene du vil svette ut litt gammel moro, uten å ta deg helt ut. Ellipsemaskinen er forøvrig undervurdert, da den er skånsom mot kroppen, samtidig som du må jobbe bra med både armer og bein. Anbefales!

Nå er det jobbing og et par hyggelige kaffemøter som står for tur, før jeg igjen setter snuta mot Magnat og langrennstrening i ettermiddag klokka 16. Gleder meg! Ha en fin mandag, og husk å sjekke innom i kveld for #matmandag 🙂

 

Flere
Artikkler