Jippi! Ny episode av Treningspodden

Treningspodden er sponset av Kari Traa og Den Lille Nøttefabrikken

 

Vi starter selvfølgelig uka på best mulig vis, med en ny episode av Treningspodden, nummer 34. Du finner den HER

Jeg er superfan av denne episoden, og tok meg selv i å endre litt på mitt eget treningsprogram etter å ha vært igjennom ukas episode.

cover_treningspodden

Slik hører du på podcastlytt

Du finner også alle episodene på Treningspodden sin SoundCloud-konto HER.

  • Vi tar en litt ekstra lang recap og et lite dypdykk i hverandres hverdag, og baker samtidig inn noen supertips som får oss gjennom hverdagen på en sporty, god måte. Blant annet hver vår fullkropps styrkeøkt som fikk oss gjennom travle dager, Siljes søtpotet-mani (her vil du bli overrasket over hvor mye du kan bruke søtpotet til, haha), og rett og slett en real peptalk til hvordan du kan kickstarte denne uka.

Silje har blant annet hatt en real superuke, og jeg ble supermotivert til å, tja.. gjøre det samme! 

  • Vi deler våre egne erfaringer fra langrennssporet, som en fin innledning til ukas gjest; Melina Magulas! Hun er selv Performance Coach og aktiv skiutøver, og vårt mål var å rett og slett å finne ut av hvordan vi på best mulig måte kan forberede oss på skisesongen, uten egentlig å.. gå på ski. Melina deler både tips vi kan bruke i skisporet, for å få en bedre skiopplevelse, men også konkrete treningstips vi kan ta med oss i treningshverdagen. Det beste av alt? Treningstipsene hennes funker som bare det, uavhengig av om du skal gå på ski i vinter eller ei.

Du kan forresten sjekke ut Melina sin blogg HER

poddi
Foto: Rasmus Kongsøre
  • Vi svarer på hvilke spørsmål man bør bruke når man trener styrke. Er det viktig å investere i sko som er spesialtilpasset styrke, eller funker de gode, gamle styrkeskoa?
  • Silje deler nok en oppskrift – energikuler! Og vet du hva.. denne oppskriften her er virkelig idiotenkel!

Og med det ønsker jeg dere alle en god uke, gjengen. NYT episoden!

 

Flere
Artikkler