Det du lurer på om treningsreise med meg og Maren Erdvik

Hei, og god fredag!

Dagen startet rundt 08.30, og etter frokost, amming, byssing, soving, bleieskift og amming kom vi oss til slutt ut på trilletur. Det ble en god time med strålende vintersol, motbakker og en sovende baby – nydelig! Nå chiller vi på sofaen, og jeg venter på at mini skal gå i «koma-søvn» så jeg våger å prøve å flytte han fra brystet til sengen hans ?

Men jo, dagens mission! Har samlet de fleste spørsmålene jeg fikk rundt treningsreiser under her. Håper det gjør dere enda litt klokere, og at dere får ut fingern dersom dere kjenner i magen at dette har dere lyst til – haha ❤️

Min og Marens visjon på hver eneste tur er at alle skal ha det som plommen i egget, og møte trening som passer deg, på det nivået du er på. Vi har hatt med alt fra aktive CrossFit’ere og idrettsutøvere til bestemødre og skadetilfeller, der vårt inntrykk er st alle har kost seg glugg! På årets turer vil du møte morgenturer (der du velger om du vil gå eller løpe), SOMA MOVE, strikktrening, egenvektstrening, styrkeworkshop, intervalløkter, WOD’s både med og uten utstyr, for å nevne noe. Noe for enhver smak, med andre ord ?

Du kan bestille plass til Kypros 8.-15. mai her.

Du kan bestille plass til Kroatia 5.-12. september her.

Så, til spørsmålene;

Bestiller de fleste halv- eller helpensjon? Eller drar dere andre steder for å spise?

Mitt inntrykk er at de fleste velger halvpensjon, og eventuelt endrer når vi ankommer – det er fullt mulig. Vi spiser som regel frokost, lunsj og middag på hotellet, og noen kvelder velger deler av gjengen å reise ut på middag. Men mitt inntrykk er at de fleste syns det er digg å ha maten tilgjengelig på hotellet, ettersom det blir en del trening, og man vil bruke tiden på soling, bading og avslapning mellom slaga – ikke lete etter restauranter?

Jeg har cøliaki og kan ikke spise gluten – hvordan funker det på de ulike hotellene?

På Kypros er dette problemfritt vil jeg tro, da de har god koll på hva som er glutenfritt og ikke. I Kroatia er jeg litt mer usikker, du kan evt sende mail til trening@ving.no og spørre. Men på begge stedene er det fantastiske buffeter med masse grønnsaker, proteinkilder og karbs i fleng, så man kan mikse som man vil.

Er det mange som reiser alene?

Ja! Og det er så hyggelig! For hvert år som går blir det stadig flere som reiser alene, og de ender alltid opp med å finne hverandre, men samtidig kunne styre tiden sin 100% selv. Spør du meg virker det som den perfekte kombo mellom egentid og sosialisering med liksinnede. Vi er som en stor venninnegjeng fra vi møtes på flyplassen!

… er man isåfall mye alene?

Det velger man helt selv! Til alle måltider har vi et felles bord der vi kan spise middag, så man er aldri alene til måltider – med mindre man vil. Vi har gjerne faste plasser til soling osv også, så man har alltid muligheten til å være med gruppa om man vil.

Hvor mange er dere på tur?

Det varierer, men de siste årene har gruppen vært på 30-40 stk. Det er mange nye venner, det ?

Må man være med på alle treninger?

Nei, det velger man helt selv. Vi er veldig opptatt av at man skal få styre sin egen ferie, og dersom egentrening, eller bare avslapning, frister mer enn fellestrening en dag, så legger ikke vi oss oppi det. Er du fornøyd, er vi fornøyd ?

Kan man egentrene?

.. ref svaret over, jepp, det kan man. Men vi håper jo seff at de som er med på tur er der for å være med gruppa, teste nye ting og utfordre seg selv, noe man definitivt får gjort på treningene med oss.

Videre er jeg og Maren tilgjengelig hele uka, dersom man har spørsmål, ting man vil snakke om, etc. Dette er en gyllen mulighet til å få sol og varme, samt bli sprek i samme slengen, i tillegg til at du gir hode og kropp påfyll og lærdom du vil huske resten av livet. Hilsen inhabile meg, hehe.

Håper vi sees på tur, moro at mange av dere booket etter forrige innlegg ?

God helg, fininger!

Flere
Artikkler