#reklame man blir stolt av

Inneholder reklame ism. Haglöfs (speaking of, haha?)

Ikke sjeldent blir jeg minnet på ting jeg burde gjøre mer av gjennom jobben min – i går var inget unntak.

I samarbeid med Haglöfs fikk jeg lov til å fremme deres iniativ om turglede, der de ønsker å inspirere oss byboere til å komme oss ut i naturen – derav navnet #getouttherenorway.

  • Søk opp Facebook-gruppen «Get Out There Norway» på Facebook, spør om å bli medlem, så får du en heads up neste gang det arrangeres et liknende event? Dette skjer i stadig større deler av landet, og du finner gruppen her.

Vi møttes en fin gjeng på Storo, før vi ble geleidet opp til et nyydelig utkikkspunkt. Turen tok cirka 45 min, med en hissig stigning hele veien. På toppen stilte Haglöfs med iskald iste og reinsdyrtaco.

Altså – reinsdyrtaco!?

Det var faktisk en på Instagram som bemerket dette med #reklame, og at jeg brukte dette på hver eneste post på storyen fra eventet, samt i oppkjøringen til det. Men vet du.. det er slik reglene er. Jeg tror det føles tidvis litt overflødig for både meg og dere som følger meg, men heller det enn at jeg begynner å somle og forvirre dere med hva som faktisk er «reklame» og ikke.

Så kan vi jo diskutere hvordan man ser på reklame da – noen forbinder kanskje begrepet med noe negativt og påtrengende, men etter de samarbeidene jeg har fått lov til å gjøre den siste tiden har jeg endret oppfatning. Jeg er dritstolt jeg, av at jeg som profil får lov til å hjelpe f.eks Haglöfs med å fremme turglede, Prior og forkjærlighet for næringsrik, smart mat, og ikke minst TINE med gode produkter rettet mot treningsfolk. Videre vet jeg at dere som følger meg er i 100% stand til å avgjøre selv om dette er noe dere ønsker å kjøpe eller ikke, da dere jo også ser at det er et budskap i bunnen – jeg og Haglöfs ønsker at dere skal velge nettopp Haglöfs når dere er i sportsbutikken for å velge turtøy. Jeg og Prior ønsker at du skal velge Prior når du vurderer alternativene dine i butikken, og jeg, TINE og Treningspodden stiller oss bak YT Protein som et sabla godt produkt før og etter trening, for de som ønsker litt ekstra protein.

Om hvorvidt det er noe du ønsker å ta eierskap til er jo 100% ditt valg, og det vet jeg du fint vurderer selv.

Så ja, hashtaggen #reklame ser dere titt og ofte hos meg, av følgende grunn; i hvert eneste tilfelle der målet i større eller mindre grad er å fremme/selge et produkt, kommersielt budskap eller en tjeneste, så skal innholdet merkes med reklame. Slik er regelverket. Så er det opp til hver enkelt profil i hvor stor grad man ønsker å følge disse reglene, men basert på grunnene over føler jeg ikke det er noe grunn til å ikke gjøre det, ihvertfall ikke i mitt tilfelle. Jeg stiller meg 100% bak merkevarene jeg jobber med, også innholdet jeg lager for og med de. For all del, alle kan snuble, det har jeg gjort og kommer sikkert til å gjøre i fremtiden også,  men enn så lenge føler jeg dette med #reklame er grei biff – merk det som skal merkes, slik at du som mottaker skjønner hva som er hva.

Hva tenker dere om dette egentlig? Føler det er en greie jeg stadig funderer på selv, samt snakker med «influencer-kollegaer» om, men som «folk flest» sjeldent har noe forhold til.. eller har dere det?

Jeg vil veldig gjerne høre deres tanker, da det hele er litt vanskelig å operere i noen ganger..

Ah, det var dagens raant på bloggen, haha. Nå vil jeg bare ønske dere en nyydelig helg, NYT den, også blogges vi litt senere❤

Kanskje du ble inspirert til å ta middagen i skogen i dag? ?

 

Flere
Artikkler