Slik får du og kompisen din en fantastisk treningsøkt på romaskinen

Som noen av dere kanskje fikk med dere på snap i dag startet jeg dagen min med rointervaller i sola sammen med en finfin gjeng fra Crossfit Oslo. Jeg er over gjennomsnittet glad i disse 07-øktene, av følgende årsaker…

1) Jeg blir møtt av en glad gjeng som er innstilt på å gjøre en innsats.

2) Jeg kickstarter kroppen med en svettefest.

3) Følelsen av å treningsøkta i kroppen resten av dagen er uslåelig! Der andre må hale seg på trening etter en lang dag på jobb, eller i verste fall overvinne dørstokkmila på kveldstid, kan jeg med god samvittighet stikke hjem og fylle ettermiddagen min med hva jeg måtte ønske. Love it.

wake-up-be-awesome-20130405466

Anyway, min erfaring er at noen (ikke alle) har et litt ambivalent forhold til romaskinen. Delvis fordi det kan oppleves smått til dørgende kjedelig.. og delvis fordi de ikke vet helt hva de skal gjøre på den.

Så, som jeg akkurat flagget på Instagram, without further ado – Rointervaller! Dette er dagens økt (WOD) på Crossfit Oslo, som betyr at alle som kommer innom gjør denne i dag. Jeg har dog endret den litt, og tilpasset slik at den passer til to stykker, fremfor tre. Rett og slett fordi jeg gjorde den i par. Og det funket sjukt bra.

Om du ikke prøver denne i dag, i morgen, over i morgen, så screenshot økta til senere. Da har du klar en intervalløkt til deg og kompisen din den dagen dere begge står der med skjegget i postkassa og lurer på hva dere skal finne på et crowded treningssenter – this is it 🙂

image

Oppvarming

Ro 500 meter i rolig tempo, fokus på teknikk

Hoveddel

This is where the fun starts! Dere jobber i team, så den ene jobber på romaskinen mens den andre ser på/heier. Til sammen skal dere ro 7000 meter. Førstemann begynner med å ro 250 meter, hopper av, og bytter med andremann. Slik holder dere på heelt til skjermen viser 7 deilige kilometer unnagjort!

Nedkjøring

Jeg og dagens partner Nili (hun sier hun skal komme i gang med bloggingen snart, kanskje hun får et push nå, hehe) valgte å avslutte økten med 30 burpees hver. Sånn går det når du er på lag med coachen. Men burpees er altså valgfritt. Alternativt jekker dere ned motstanden på maskinen og ror 250 meter hver, i rolig tempo.

image

Ah, jeg lover deg, du blir svett og god. Nå er det fredag, og jeg skal pakke sammen sysakene mine og kaste meg inn i helgen, frisk fra forkjølelsen og allting.. Livet er bra 🙂

 

Flere
Artikkler