Tre tips til næringsrik kveldsmat

En liten oppsummering av ShapeUp Convention, samt en #matmandag som får det til å brenne litt ekstra i høsthjertet – jeg syns nemlig det er på tide at vi finner frem den rykende varme tekoppen, stearinlys, varme pledd og aller viktigst – kveldsmat! Jeg deler tre næringsrike oppskrifter med dere om både jeg og mannen er svake for på enhver kosekveld, mandag til søndag.

Men først dere, ShapeUp Convention.. FOR en dag! Som de fleste av dere vet var det duket for ShapeUp Convention på lørdag. Jeg holdt tre treningsøkter og ett foredrag, og etter hva jeg forsto var jentene mer enn fornøyd med begge deler. Utrolig hyggelig med så mange gode tilbakemeldinger, og jeg gleder meg allerede til neste event. Jeg skal gå mer i detalj på både treningsøktene og foredraget ila. uken, slik at alle dere som ikke fikk vært med på Convention får med dere litt læring dere også.

Vi som var trenere denne dagen måtte virkelig bøye oss i støvet over hvor rå disse jentene var! Den siste treningsgruppa var like blid som den første, og selv om du merket at kroppene deres hadde mer eller mindre halv til tom tank maktet de å presse seg igjennom økten med svette smil. Vi holdt det gående fra 09 til 17.30 på kvelden, og sola strålte fra morgen til kveld. Dagen kunne ikke ha gått bedre, og jeg måtte klype meg i armen oer hvor heldig jeg er som får være med på slike ting.. tenk at dette er jobben min?!

con img_8330 img_8331 c-collage

Karine og Silje fra Treningspodden spilte inn en liten snutt med mange av trenerene, blant annet meg, så sørg for å få med deg den. På kvelden var vi samlet for en hyggelig avslutningsmiddag, men det ble tidlig kvelden for de fleste av oss – skal ikks skryte på oss å være like rå som deltakerene denne dagen, men ingen tvil om at det tar på å holde økter, pushe og bruke stemmen en hel dag. Søndagen gikk med til avslapning, Netflix, en liten tur på Boligmessa med mannen, før vi fant sofaen igjen. Jeg mekket sammen rundstykker når klokka bikket syv, og med en Disneyslager på skjermen var søndagskvelden komplett.

Og gårsdagens kos minnet meg på hvor sabla hyggelig det er med kveldsmat! Sånn i hverdagen spiser jeg ofte middag så seint at det som regel ikke er aktuelt, men jeg lurer på om jeg ikke må omrokkere litt ass.. det er jo så hyggelig?! Spesielt når man kan lage god, næringsrik mat som er bra for kroppen. I dagens #matmandag trekker jeg frem tre favorittoppskrifter jeg sverger til, og som gir meg akkurat den gode, høstlige kosefølelsen jeg er på jakt etter. Og som alltid.. oppskriftene er superenkle! Tror jeg brukte eksagt 10 minutter på å slenge sammen gårsdagens rundstykker, hehe.

Med kun tre ingredienser er disse godsakene superenkle å slenge sammen. Også perfekt til å ha med på farta neste dag, eller fryse ned til en senere anledning. Men disse her, rykende varme, med smør, litt salt (jepp) og et par skiver brunost.. NAM!

image304

Kan varieres i det uendelige. De inneholder masse proteiner fra både cottage cheese og eggene, sunt fett fra eggeplommene og gode karbs fra havremelet. Ikke minst – pannekaker har sjarm! Nam ass, namnamnam.

p10201151-e1457986845600

  • Brownies (oppskrift HER)

Her trengs det noe mer ingredienser enn ved de to over, men fortsatt langt mindre enn ved en «vanlig» oppskrift. De blir herlig myke, akkurat slik som brownies skal være. Til tross for at hovedingrediensen her er brune bønner… NAM!

b-finito-2

Nyt, nyt, nyt! Nå skal jeg hvert øyeblikk løpe ut i et lunsjmøte på LETT (strategisk valgt av undertegnede). I ettermiddag setter jeg snuta mot The Well, der Run and Relax skal lansere høstkolleksjonen sin. Jeg har planer om å gå inn i full spamodus, og nyte fra start til slutt. Snappen er med, så følg meg på Piapiapiapia om du er keen på å joine.

Ha en herlig ettermiddag babes!

 

Flere
Artikkler