Slik kan du trene hele kroppen med kun to hantler

Dette er en super økt når du er på reisefot altså, men spesielt også på travle dager der du er keen på å bare få unna dagens treningsøkt så enkelt og tankefritt som mulig. Her trener du hele kroppen, med ekstra fokus på bakside, skuldre og mage.

I like! 

I helgen startet jeg dagen med en treningsøkt på Kragerø Resort. Jeg syns, med hånden på hjertet, at det er verdens beste start på dagen såfremt kroppen er pigg, og følelsen etterpå, som jeg da får kose meg med heele dagen, den er priceless! Rakker´n jeg gjorde på lørdag er ganske så super, inspirert av the one and only, “Inger in Dubai”. Ofte når jeg er på reisefot blar jeg meg gjennom hennes Instragram, blar opp et par økter jeg syns ser morsomme ut, også bruker jeg de som utgangspunkt.

På lørdagens økt måtte jeg gjøre et par justeringer, ettersom jeg kun hadde manualer til disposisjon, og økten ble, for å være ærlig, helt konge! Derfor er dette ukas #treningstirsdag – love it! 

  • Sjekk ut denne, samt flere treningsøkter, på min YouTube-kanal HER.

Og ja, jeg så meg nødt til å knipse et par selfier før jeg gikk igang med økta, for å ha noe å krydre dette innlegget med utover treningsvideoen. Jeg kommer aldri til å bli heeelt venn med det greiene der. Ambivalent forhold til det, som det så fint heter. 

Denne økta er super å gjøre på et hvilket som helst treningssenter, eller hjemme for den saks skyld, der man har tilgang på lite utstyr. Jeg elsker å gjøre økter som dette på dager jeg trener midt i “prime-time” på treningssenteret, da jeg kan gjemme meg bort i et hjørne og bare gjøre min greie. I like! I tillegg trener man heele kroppen, og det pumper godt i både muskler og pust fra start til slutt.

Rett og slett en super økt!

puuueskaltrene

Oppvarming

5-10 minutter på mølla, samt litt stretching, for eksempel noe ala. dette.

Hoveddel, 3 runder av…

Utfall bakover, 20 reps (10 på hver bein)

Push press, 10 reps

Fremoverlent roing, 12 reps på hver arm (du velger selv om du vil gjøre den på en benk, eller bare lene deg fremover)

Ettbeins strakmark, 15 reps på hvert bein

V-ups, 20 reps

Klatreplanke, 20 reps

Ettbeins hoftehev, 12 reps på hvert bein

Før du går i gang med økta, velg et par hantler du føler deg komfortabel med på alle øvelsene. Det er viktigere at man klarer å ha et forholdsvis kjapt tempo, enn at du løfter veldig tungt. Jeg gjennomførte økta med 2 x 16 kg, og sa meg godt fornøyd med det. Tok riktignok gode pauser underveis, så kunne gjerne hatt lettere også. Prøv deg frem.

Ah, elsket denne – gleder meg til å høre hva dere syns 🙂

Flere
Artikkler