En treningsøkt med fokus på bein og rumpe

Denne økten har fokus på bein, og ved hjelp av de tre siste øvelsene vil du definitivt kjenne det brenne i baksiden. Enjoy venner, og la ukas #treningstirsdag inspirere deg til å stikke på treningssenteret og legge ned et godt stykke arbeid.

meeooujgt

Foto: Petter Berg

You can do it!

Oppvarming

To runder med åtte repetisjoner av denne sekvensen.

 

Hoveddel

Knebøy 5 reps x 3 // i supersett med tøying på bryst

Markløft 8-10 reps x 2 // i supersett med «Bjørgen-planken» 12-15 reps x 2

Ettbeins rygghev med vektskive 10-12 reps x 3

Avsluttende sirkel, 3 runder av… 

Utfall bakover fra step, 10 reps på hvert bein

Liggende leg curl på ball, 10-15 reps (merk at du skal trekke beina kjapt til deg, og slippe rolig opp igjen. Stram rumpa hele veien, og unngå at hofta faller ned mot gulvet – denne sviir i bakside lår og rumpe når du gjør den riktig).

Goblet squat til swing 15-20 reps

Ferdig!

Jeg er fortsatt sjukling, men håper virkelig jeg er på bedringens vei i morgen. 

Håper du har hatt en super tirsdag 🙂

Denne økten ble først oppgitt her på bloggen i desember 2016 – I still love it!?

Flere
Artikkler