#treningstirsdag – Fiks, ferdig ferietreningsøkt du bør teste i sommer

Hallo i luken!

DA har jeg planta rumpa hjemme i den norske sofaen igjen. Min digitale miniferie gikk tålelig bra, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg gleder meg til å gjenoppta aktivitetsnivået på både snappen, insta og bloggen.

Gleder meg også til å gjenoppta mitt generelle aktivitetsnivå, hehe. Det siste jeg gjorde før jeg stakk på kontoret på torsdag var å skrive kloke ord om hvordan man holder gode trenings- og spisevaner på ferie (hvis det er noe du er keen på da). Så satte jeg meg på flyet til den franske rivieraen, og la tydeligvis igjen alle kloke ord i Norge. Kort sagt, denne ferien har jeg fått restituert meeget godt! 😉

image

MEN, ny uke, nye muligheter, da gir det godfølelse å starte uka bra. Så i går tok jeg med mine tre feriekamerater på en lekeplass like ved det vi bodde og kjørte en 50 minutters effektiv treningsøkt før frokosten.

Fra venstre, en proff håndballspiller, en spretten PT og en elitemosjonist, av typen, går på toppturer og løper maratoner over en lav sko. Sprek gjeng jeg hadde med meg, med andre ord. I like! <3
Fra venstre, en proff håndballspiller, en spretten PT og en elitemosjonist, av typen, går på toppturer og løper maratoner over en lav sko. Sprek gjeng jeg hadde med meg, med andre ord. I like! <3

Jeg legger ut treningsøkten vi kjørte her, så kan du la deg inspirere til å gjøre det samme når du er på ferie. Ofte hjelper det å ha et fiks, ferdig oppsett du skal gjøre. Alt du trenger å gjøre er å gjøre det! 😉

Oppvarming
Worlds greatest stretch, 2 ganger på hver side

Foto: Petter Berg/EHM
Foto: Petter Berg/EHM

Deretter kjører du 6-8 lette reps på hver øvelse, før du kjører i gang med hoveddelen (og ja, vi tok bildene etter treningsøkten, hehe. Keepin it real!)

Hoveddel
… Og øvelsene var som følger.
– Bulgarske utfall (ett minutt på hvert ben)

image

image
– Push ups

image image
– Roing med slynger (her kan du gjøre en hvilken som helst rovariant. Har du med deg strikk på tur kanskje? Ref forrige #treningstirsdag 😉

image image
– Trappehopp

image

1 minutt på hver øvelse, med 30 sekunders pause mellom byttene. Mellom hver runde er det lov å ta seg en litt lengre pause, sånn typ 2-3 min 🙂 Vi kjørte 4 runder.

Deretter kjørte vi igjennom en sprek, liten finisher for å fyre opp hjertepumpa litt ekstra. 30 sek burpees og 30 sek mountain climbers, 4 ganger på hver. 30 sek pause mellom hver. Så tilsammen tar det usle 8 minutter 🙂

image

Ikke noe hokus pokus, just the way I like it! Jeg kan skrive under på at frokost og solseng smakte eenda bedre etterpå 😀

Beste feriegjengen, sporty som få, til tross for at feriehatten var på!
Beste feriegjengen, sporty som få, til tross for at feriehatten var på!

Nå har jeg akkurat jobbet meg gjennom mailboksen, og gleder meg til å starte på en noe forkortet jobbuke i morgen tidlig. Borte bra, hjemme best! 😀

Flere
Artikkler