Treningsuka som gikk – uke 24

Hei fininger, og god lørdag?

Ah, i dag er livet fint ass. Vi kom opp på fjellet sent i går kveld, slukte en pizza, før vi hoppet til sengs. Jeg sov så godt som jeg ikke har gjort på leenge, og våknet opp uthvilt og tilfreds – fantastisk! På vei til kaffemaskinen gjorde jeg et kvarter med morgenstretching og helte i meg en halvliter med vann, før vi så en episode av Peaky Blinders på senga, med morgenkaffe og frisk fjelluft inn fra vinduet. Siden den gang har vi spist frokost, og nå har jeg jobbet et par timen. Hvert øyeblikk stikker vi på trening, og økten ser du nederst i innlegget her?

I morgen blir det ikke noe vlogg forresten, da jeg rett og slett 1) ikke har hatt tid til å mekke noe denne uken, og 2) ikke har gjort noe som helst interessant å vlogge om, haha. Det er mye som skjer i kulissene om dagen, som er bra, men da er det ikke alltid passende å drasse med seg et kamera på slep, hehe. Når det er sagt jobber jeg med en video som går litt mer i detalj om hvordan vi jobbet med pulsen under motbakkeløpet på Geilo, som dere så i forrige ukes vlogg. Så den kommer ganske så snart?

Men hei, nå er det trenings på g. Og speaking of, her er treningsuka som gikk?

Søndag

1 times løpetur i Geilofjellet. Fantastisk!

Mandag

En fullkropps styrkeøkt, som gikk som følger..

A1) Frontbøy 8-10 reps x 3

A2) Roing i Smith-maskin 10-12 reps x 3

B1) Bulgarske utfall med hantler og fremre fot elevert 10-12 reps x 3

B2) Chins 8-10 reps x 3

C1) Hip thrust staggered stance 12 reps på hvert bein x 3

C2) Sittende Arnold-press 10 reps x 3

Avsluttet med myo-reps i leg extension-maskinen – jikes.

Tirsdag

Sirkeltrening på BRA Trening. Vi kjørte 8 min på hver stasjon, der vi rullerte mellom de ulike øvelsene, med cirka 8-15 reps på hver øvelse.

Onsdag

Hviledag.

Torsdag

Build´n Burn på SATS. Vi holdt på i 45 min, der vi etter en kjapp oppvarming gjennomførte følgende..

Stasjon 1: 45/15 intervaller på mølle x 4

Stasjon 2: 45/15 intervaller med ettbeins knebøy i TRX og broad jumps, 2 ganger på hver.

Stasjon 3: 45/15 med rointervaller x 4

Stasjon 4: 45/15 med Air squats og ettbeins burpeees, 2 ganger på hver.

Dette gjennomførte vi to ganger – nydelig økt, og jeg gikk helt i kjelleren, på en god måte.

Fredag

Jeg trente sprint på egenhånd, inspirert av Christina Vukicevic og økten jeg og Silje hadde med henne for noen uker siden.

Etter en oppvarming på cirka 10 min med dynamisk stretching, lett jogg, løpedriller og stigningsløp gjennomførte jeg..

60 m sprint x 10, med litt over 1 minutt mellom hvert drag.

200 m sprint x 2, med cirka 4 minutters pause mellom hvert drag. Denne er seeeig ass, haha.

Lørdag

Skal hvert øyeblikk på Vestlia og trene, og der står denne økten på agendaen..

A1) Knebøy 6-8 reps x 4

A2) Chins 6-8 reps x 4

B1) Ettbeins markløft med hantler 10-12 reps x 3

B2) Stående skulderpress med stang 8-10 reps x 3

C1) Hip thrust 15+10 halve x 3

C2) Facepull på knær 12-15 reps x 3

.. også skal jeg avslutte med sidehev i kabel og leg curl, hvis det frister, hehe.

God lørdag?

Flere
Artikkler