Treningsuka som gikk – uke 8

Denne uken har jo uten tvil vært ganske så annerledes treningsmessig enn hva den pleier å være. Prehabtrening i Dubai har gitt meg annen trening å bryne meg på enn hva jeg er vant til, og skrotten har samtidig fått en god pause fra den treningen den er vant til å kjenne på hver eneste uke. Det er nok en bra ting. Men jeg skal være ærlig med dere – det er alltid digg å komme hjem til egne treningsrutiner. Jeg får alltid tatt en liten avsjekk med meg selv når jeg er med på sånne ting, om hvorvidt det jeg bruker tiden min på hjemme er det jeg virkelig elsker. Og nok en gang kan jeg heldigvis konkludere med at ja, det er det. God følelse!

Mandag

Startet dagen med bevegelighetstrening på stranda med Lene Puntervold. Fy fasan, den dama er rå. Hun jobber blant annet som trener på Olympiatoppen, og har stålkontroll på alt som har med bevegelighet og kjernetrening å gjøre. Hun får alle bevegelser til å se lette ut! Når man prøver det selv derimot.. not so much, hehe. Når det er sagt, vi fikk oss en super bevegelighetsøkt, og Lene sørget for at vi alle fant en variant vi kunne få noe ut av.

På ettermiddagen kjørte jeg og Inger crossfitøkten vår for gjengen, som kommer her på bloggen på tirsdag 🙂

_T3A1128

Foto: Ramus Kongsøre

Tirsdag

Jeg jobbet på dagen, og brøt opp de stillesittende PC-timene med en time på styrkerommet her på hotellet. Jeg kjørte tunge knebøy, pullups, roing, bulgarske utfall og litt rygghev, samt litt andre småtterier på rygg og setemuskulatur.

Onsdag

Hele onsdagen gikk med til fotoshoot for min og Rasmus sin del, men på ettermiddagen fikk jeg vært med på 3D-trening sammen med Ian, mannen til Inger in Dubai. Det var gøy å prøve noe litt annerledes, og selv om jeg ikke ble supersliten fikk jeg absolutt inspo til hvordan jeg kan implementere 3D-trening i min egen trening når jeg kommer hjem.

Jeg laget forresten ei litta videoblogg fra shooten vår denne dagen, om du er keen på å sjekke ut hvordan vi har det på jobb når vi er på reisefot. Modellene vi brukte heter @idasophiasveinsson og @maren_aasen.

Torsdag

Mobilitetstimen til Tommy denne kvelden var også en bootcamp-økt, som gjorde at vi alle fikk en supergod sirkeltreningsøkt med egen kroppsvekt. Deilig!

Fredag

Asså.. denne dagen tror jeg virkelig jeg sprengte aktivitetsmålet mitt, haha. Vi startet med 90 minutters kondistime sammen med Sølve, før vi dro på Friday Brunch. Her satt vi riktignok til bords, men når maten var fortært var det opp å danse. Og slik holdt vi på mer eller mindre hele dagen – fantastisk!

Lørdag

Dette var jo en småklein dag, men med mål om å plante godfølelsen i kroppen tok jeg meg en kjapp treningsøkt. Det ble en kjapp oppvarming på mølla, litt stretching, før jeg kjørte 1 minutt løp på mølla x 5, cirka ett minutts pause mellom hvert drag. Deretter økte jeg farta og kjørte 45 sek løp på mølla, med cirka ett minutts pause her også (merket at jeg trengte pausen da, for å si det sånn, haha). Avsluttet med noen øvelser på rygg og kjerne.

Søndag

I dag startet vi dagen med core-trening sammen med Lene, og jeg ble nok en gang minnet på at jeg med fordel kan gjøre mer av dette. Jeg har faktisk gjort litt av det de siste månedene, ved å legge inn kjerneøvelser innimellom styrkeøvelser her og der, og jeg syns jeg merket på denne timen i dag – finfint!

Flere
Artikkler