Treningsuka som gikk – uke 5

Mandag

Var på Crossfit Fønix med mannen, der økta var som følger…

  • 10 push press x 4, med 45 sekunder i planke mellom hvert sett
  • 21-15-9-6 repetisjoner av kalorier på romaskinen og burpees over romaskinen.

Det vil si at vi rodde først 21 kalorier på romaskinen, og gjorde deretter 21 burpees der vi hoppet over romaskinen hver gang vi hoppet i burpeesen. Deretter var det tilbake på roeren, 15 kalorier, så 15 burpees over romaskinen.. og sånn gikk økta, hehe. Ganske kjapt og effektivt, og en digg økt der man fikk brukt kroppen og pusta litt, uten å ta seg helt ut. I like. 

img_1054

Sjekk ut hjemmesiden til Crossfit Fønix HER. Drammens beste crossfit-senter, I tell you. Om du er fristet til å teste det ut – this is the place. Let me know, så joiner jeg deg på en økt 🙂 

Tirsdag

Hviledag.

Onsdag

ShapeUp Kickstart styrkedag 1. For å mikse opp ting litt har jeg nå i de siste ukene bestemt meg for å dele opp øktene mine i to, slik at jeg i løpet av en uke får tre til fire styrkeøkter. Så lenge jeg får gjort unna de tunge løftene hver uke (knebøy, markløft, pullups, bulgarske utfall, strakmark, skulderpress, chins) hver uke er jeg fornøyd, og jeg liker å krydre øktene mine ellers etter dagsformen. Sånn grovt sett blir det to økter med fokus på tunge løft i knebøy og mark, og to økter med fokus på tunge overkroppsøvelser, med overkroppskrydderier som frister den dagen.

Torsdag

Hviledag.

Fredag

Resten av ShapeUp Kickstart styrkedag 1, med fokus på overkropp.

Lørdag

ShapeUp Kickstart styrkedag 2, med litt ekstra sett og litt lengre pauser på sumo markløft.

Søndag

  • Chins med ekstra vekt, 3-5 reps x 3, deretter litt lettere vekt og 6-8 reps. Totalt seks sett.
  • Hang power clean 5 reps x 6

I pausene gjorde jeg ulike kjerneøvelser.

Avsluttet med to runder av 6 chins med kroppsvekt, 15 medisinballkast i bakken og 10 enarms push press med kettlebell. Merket at denne økta var veldig vanskelig å forklare i bloggformat, hehe. Typisk treningsøkt hvor jeg visste jeg skulle få inn noen tunge chins, og utover det kunne jeg gjøre det som fristet. Mission completed. Etter det greiene over her var overstått kastet jeg meg med på en crosstraining time på 30 minutter – heldig som jeg var møtte jeg en venninne, og vi pushet hverandre igjennom moroa.

… så det er med god samvittighet jeg har landet på sofaen i skrivende stund. På agendaen står sushi og sofakos med mannen, før en ny uke sparkes i gang i morgen – hurra 🙂

Håper dere nyter søndagskvelden deres fine folk!

 

 

Flere
Artikkler